Dansk Rakkerpak: Psycho - Street Cut (Foto: Søren Kløft)

Dansk Rakkerpak: Psycho Street Cut

Anmeldelse skrevet af: Benjamin Juul-Dimond, gymnasieelev på Horsens Statsskole

På et tidspunkt kunne man finde godt og vel 100 mennesker stå foran et spinkelt-bygget sæt, ved Rådhuspladsen i Horsens. Nogle sad, de fleste stod, dog alle havde de tilfælles at se en hæsblæsende teaterforestilling, nemlig Psycho Street Cut!

Instrueret af Niels Grønne og fremført af ”Dansk Rakkerpak” fremføres den (næsten) replikløse forestilling. Dog er forestillingen blevet forvandlet til noget, der godt på vej til at være en komedie. Nogle af de klassiske scener er blevet forvandlet til komisk guld ved at ændre på enkelte rekvisitter. Det kan man især mærke da den berømte mordscene i brusebadet bliver ændret. Det er nemlig en fisk, mordet bliver begået med - og som der bliver fortalt er det af hensyn til de yngre.

Selve forestillingen handler om en ung kvinde ved navn Marion, der er blevet betroet med mange penge af en medarbejder. Disse penge skal i banken - dog får Marion en idé om at hun kan stikke af. Derfor kører hun og kører og lang tid. Hun kommer til Bates Motel, hvor der nærmest aldrig kommer gæster. Man kan tydeligt mærke noget er helt galt. Det får Marion snart øje på, især i hendes sidste øjeblikke. Efter mordet på Marion, vil hendes tvillingsøster komme til bunds i sagen, en gang for alle!

Iscenesættelsen af forestilling er utrolig overraskende. Der sker så mange ting, så mange forskellige scener og jeg bliver meget overrasket over dette fordi selve scenen bestod af et par kulisser og nogle del rekvisitter. Dog kan der godt komme få øjeblikke hvor der nærmest er en ”mini-pause” fordi selve scenen (altså den fysiske kulisse) skal skiftes.

De fire personer der er med i forestilling, udfylder deres roller bedre en jeg forventede da skuespillet gik i gang, og de formåede at gøre en ellers lidt kedelig eftermiddag til en opslugende historie, som man kan gå og tænke over i lang tid!